خواص و مضرات باقلا

از خاصیت های باقالی می توان به سرشار بودن مواد مغذی اشاره کرد

مضرات و خواص باقالا

باقالا سرشار از مواد مغذی میباشد. خوردن منظم باقلا ممکن میباشد برای علائم بیماری پارکینسون فوایدی داشته باشد، به پیشگیری از نقایص هنگام تولد، تقویت ایمنی بدن، کمک به کاهش وزن و کاهش سطح کلسترول و فشار خون کمک کند.

محتوای بالای پروتئین باقالی، آنها را به غذایی خیلی گرانبها برای گیاهخواران تبدیل می کند که به آنها توصیه می شود روزانه سبزیجات مصرف کنند. این بدان دلیل میباشد که آنها یکی از سبزیجاتی هستند که بیشترین میزان پروتئین را دارند.  ارزش غذایی و کالری باقالا پخته شده در 100 گرم 110 و ارزش غذایی کالری باقالا خام 341 کالری می باشد

باقالی یا باقلا به لوبیای فاوا یا لوبیای وسیع هم معروف میباشد. باقالی ها از حبوبات سبز رنگی هستند که به صورت غلاف در می آیند.

آنها کمی طعم خاکی شیرین دارند و توسط مردم سراسر جهان خورده می شوند.

باقلا سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر و پروتئین میباشد. اندیشه می شود که آنها اثرات چشمگیری بر سلامتی مشابه سلامت عملکرد حرکتی و ایمنی بدن دارند.

در اینجا 10 فواید باقالی برای سلامتی با پشتیبانی علمی ارائه شده میباشد.

1. مملو از مواد مغذی

باقالی نسبت به اندازه ی کوچکش، مواد مغذی باورنکردنی دارد.

به ویژه، آنها غنی از پروتئین گیاهی، فولات و چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر هستند. آنها همچنین دارای فیبر محلول هستند که می توانند به هضم غذا کمک کنند و سطح کلسترول را کاهش دهند.

یک فنجان (170 گرم) حبوبات پخته شده دارای مواد مغذی زیر میباشد:

_ کالری: 187 کالری

_ کربوهیدرات: 33 گرم

_ چربی: کمتر از 1 گرم

_ پروتئین: 13 گرم

_ فیبر: 9 گرم

_ فولات: 40٪ ارزش روزانه (DV)

_ منگنز: 36٪ DV

_ مس: 22٪ DV

_ فسفر: 21٪ DV

_ منیزیم: 18٪ DV

_ آهن: 14٪ DV

_ پتاسیم: 13٪ DV

_ تیامین (ویتامین B1) و روی: 11٪ از DV

علاوه بر این، باقلا مقادیر کمتری از تقریباً سایر ویتامین های گروه B، کلسیم و سلنیوم را تأمین می کند.

خلاصه

باقالی فوق العاده مغذی میباشد و منبع خیلی خوبی از فیبر محلول، پروتئین، فولات، منگنز، مس و چندین ریز مغذی دیگر میباشد.

2. ممکن میباشد به علائم بیماری پارکینسون کمک کند

لوبیای فاوا یا باقالی سرشار از لوودوپا (L-dopa) میباشد، آمینو اسیدی میباشد که در عملکرد انتقال دهنده های عصبانی دوپامین، نوراپی نفرین(نورآدرنالین) و همچنین اپی نفرین (که همه این انتقال دهنده ها با هم با عنوان کاتکول آمین شناخته می شوند) اثر بسزایی دارد.

بیماری پارکینسون سبب مرگ سلول های مغزی تولید کننده دوپامین می شود و منجر به لرزش، مشکلات عملکرد حرکتی و دشواری راه رفتن می شود. این علائم معمولاً با داروهایی حاوی L-dopa (لوودوپا) درمان می شوند.

بنابراین، خوردن باقالی ممکن میباشد به علائم بیماری پارکینسون کمک کند.

یک مطالعه کوچک روی 11 شخص گرفتار به بیماری پارکینسون نشان داد که خوردن 1.5 فنجان (250 گرم) باقالی پس از 12 ساعت بدون دارو اثر مثبت قابل مقایسه ای بر سطح دوپامین خون و عملکرد حرکتی به عنوان داروهای L-dopa دارد.

در حالی که این نتایج امیدوار کننده میباشد، اما تحقیقات بیشتری لازم میباشد. بخاطر داشته باشید که حتی اگر باقلا سرشار از L-dopa میباشد، اما نباید به جای داروها از آنها استفاده شود.

3. ممکن میباشد به پیشگیری از نقایص مادرزادی کمک کند

باقالی مملو از فولات میباشد، ماده مغذی که سبب رشد سالم جنین می شود.

فولات برای ایجاد سلول ها و اندام ها حیاتی میباشد. مادر باردار به فولات اضافی از غذاها و مکمل ها برای کاهش خطر نقص لوله عصبانی یا مشکلات رشد مغز و نخاع نوزاد خود نیاز دارد.

در حقیقت، تخمین زده شده میباشد که بیش از 260،000 نوزاد متولد شده در سراسر جهان در سال 2015 دارای نقص لوله عصبانی هستند، که بسیاری از آنها ممکن میباشد با مصرف کافی فولات توسط مادر قابل پیشگیری باشند.

یک مطالعه بر روی بیش از 23000 زن نشان داد که بروز مشکلات مغزی و نخاعی در نوزادان مادرانی که بیشترین میزان مصرف روزانه فولات رژیم غذایی را داشتند ، 77 درصد کمتر از کودکان زن با کمترین میزان مصرف بود.

با داشتن 40٪ از DV برای فولات تنها در یک فنجان (170 گرم)، باقالی یک انتخاب عالی برای زنان باردار میباشد.

بنابراین باقلا مملو از فولات میباشد، ماده مغذی که سبب رشد مناسب مغز و نخاع در نوزادان می شود. مصرف کافی فولات در زنان باردار می تواند به پیشگیری از نقص لوله عصبانی کمک کند.

4- باقلا حاوی مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می باشد.

خوردن منظم باقلا ممکن میباشد سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

به طور خاص ، آنها غنی از ترکیباتی هستند که ممکن میباشد تلاش آنتی اکسیدانی را افزایش دهند. آنتی اکسیدان ها برای دفاع ایمنی بدن خیلی مهم هستند، زیرا آنها با رادیکال های آزاد که ممکن میباشد منجر به آزار سلول و بیماری شوند مبارزه می کنند.

یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که درمان سلولهای ریه انسان با عصاره های باقلا تلاش آنتی اکسیدانی آنها را تا 62.5٪ افزایش می دهد.

علاوه بر این، باقالی حاوی ترکیباتی میباشد که نشان داده شده میباشد توانایی آنتی اکسیدان گلوتاتیون قدرتمند را در سلولهای انسانی افزایش داده و پیری سلول را به معطلی می اندازند.

با این حال، این مطالعات بر روی سلولهای سوا شده تحت درمان با عصاره های باقلا انجام شد. مشخص نیست که آیا باقالی همان اثرات تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را هنگام خوردن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی منظم در افراد دارد.

خلاصه

باقلا حاوی ترکیباتی میباشد که نشان داده شده میباشد تلاش آنتی اکسیدانی سلولهای انسانی را در مطالعات لوله آزمایش افزایش می دهد. از آنجایی که آنتی اکسیدان ها عملکرد ایمنی بدن را تقویت می کنند، خوردن باقلا ممکن میباشد سبب افزایش ایمنی شود، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم میباشد.

آشنایی با خواص باقلا,فواید باقلا,فایده های باقلا

خواص موجود در باقالی سبب سلامت استخوان ها می شود

5. برای سلامت استخوان مفید میباشد

لوبیای فاوا یا باقلا سرشار از منگنز و مس میباشد – دو ماده مغذی که ممکن میباشد از تحلیل رفتن استخوان پیشگیری کند.

بازي کردن نقش دقیق آنها در سلامت استخوان مشخص نیست، اما آزمایش روی موش نشان می دهد که کمبود منگنز و مس ممکن میباشد منجر به کاهش استخوان سازی و افزایش دفع کلسیم شود.

تحقیقات انسانی همچنین نشان می دهد که منگنز و مس برای پایداری استخوان ها حیاتی هستند.

بیشتر بخوانید:  خواص بادام درختی

یک مطالعه یک ساله در زنان یائسه با استخوان های بی‌قدرت نشان داد که مصرف مکمل همراه با منگنز و مس و همچنین ویتامین D ، کلسیم و سایر مواد مغذی سبب سلامت توده استخوان می شود.

تحقیقات اضافی نشان داده میباشد که منگنز و مس در ترکیب با کلسیم و روی ممکن میباشد از تحلیل رفتن استخوان در زنان مسن سالم پیشگیری کند.

6. ممکن میباشد علائم کم خونی را سلامت بخشد

خوردن باقلا غنی از آهن ممکن میباشد به علائم کم خونی کمک کند.

آهن برای تولید هموگلوبین، پروتئینی که سلولهای قرمز خون شما را قادر به انتقال اکسیژن از بدن می کند، مورد نیاز میباشد. تنگدستی آهن در شخص می تواند به کم خونی، که با خستگی، بی‌حالی، سرگیجه و تنگی نفس همراه میباشد، گرفتار شود. یک مطالعه در 200 زن جوان نشان داد که کسانی که مقدار کافی آهن در رژیم غذایی دریافت نکرده اند در مقایسه با افرادی که مصرف کافی داشته اند، 6 مساوی بیشتر گرفتار کم خونی می شوند.

خوردن منظم باقلا و سایر غذاهای گیاهی غنی از آهن ممکن میباشد سطح آهن خون را افزایش داده و علائم کم خونی را سلامت بخشد.

با این حال، باقالی نوعی آهن دارد که با ویتامین C موجود در غذاها مشابه مرکبات یا فلفل دلمه ای بهتر جذب می شود.

علاوه بر این، باقلا برای افراد گرفتار به اختلال ژنتیکی کمبود گلوکز-6-فسفات دهیدروژناز توصیه نمی شود، زیرا خوردن آنها ممکن میباشد منجر به نوع دیگری از کم خونی به نام کم خونی همولیتیک شود.

خلاصه

مصرف منظم باقالی ممکن میباشد به افزایش سطح آهن خون کمک کرده و علائم کم خونی ناشی از مصرف ناکافی آهن را سلامت بخشد.

آشنایی با خواص باقالی,باقالی چه خواصی دارد,آیا باقالی آهن دارد

آیا می دانستید باقلا آهن دارد ؟

7. ممکن میباشد فشار خون بالا را سلامت بخشد

باقالی سرشار از مواد مغذی میباشد که می تواند سلامت قلب را سلامت بخشد.

به طور خاص، آنها حاوی منیزیم و پتاسیم هستند که ممکن میباشد رگ های خونی را شل کنند و از فشار خون بالا پیشگیری کنند.

چندین مطالعه نشان داده میباشد که رژیم های غذایی برای پیشگیری از پرفشاری خون ( DASH ) رژیم غذایی، یک الگوی غذایی که غذاهای پر پتاسیم و منیزیم را توصیه می کند، به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

بر اساس تحقیقات، خوردن رژیم غذایی حاوی باقلا و سایر غذاهای غنی از منیزیم و پتاسیم ممکن میباشد فشار خون را کاهش داده و سلامت قلب را سلامت بخشد.

8- ممکن میباشد به کاهش وزن کمک کند

باقالی ممکن میباشد برای دور کمر شما مفید باشد.

یک وعده یک فنجان (170 گرم) باقالی، 13 گرم پروتئین و 9 گرم فیبر را تأمین می کند، تنها با 187 کالری.

یک رژیم غذایی غنی از پروتئین و فیبر سبب احساس سیری می شود، که ممکن میباشد منجر به دریافت کالری کمتر و کاهش وزن شود.

بنابراین، افزودن حبوبات حاوی پروتئین و فیبر به رژیم غذایی ممکن میباشد به شما در آمدن به اهداف کاهش وزن کمک کند.

خلاصه

خوردن غذاهایی که غنی از پروتئین و فیبر هستند – مشابه حبوبات فاوا یا باقلا – ممکن میباشد به شما در کاهش وزن کمک کند و در کل کالری کمتری مصرف کنید.

9. ممکن میباشد به کاهش کلسترول کمک کند

بیشتر فیبر موجود در باقالا محلول میباشد و ممکن میباشد به کاهش سطح کلسترول کمک کند.

فیبرهای محلول ممکن میباشد با جذب آب در روده، ایجاد ماده ای ژل مشابه و نرم شدن مدفوع، حرکات روده سالم را تقویت کنند.

همچنین می تواند به کلسترول بدن متصل شده و از بدن خارج شود. در حقیقت، چندین مطالعه نشان داده میباشد که فیبرهای محلول ممکن میباشد به کاهش سطح کلسترول خون در بزرگسالان سالم و افراد با سطح کسترول بالا کمک کند.

اگر می خواهید سطح کلسترول خود را سلامت بخشید، افزودن حبوبات به رژیم غذایی ممکن میباشد مفید باشد.

10. گوناگون و آسان برای افزودن به رژیم غذایی

باقالا می تواند یک غذای جالب برای وعده های غذایی و میان وعده ها باشد.

برای تهیه آنها، ابتدا به حذف غلافهای سبز غیر قابل خوردن آنها کنید. بعد آن ها را بشویید، باقلاها را به مدت 30 ثانیه بجوشانید. سپس آن ها را داخل ظرفی با آب یخ قرار بدهید. این سبب می شود پوشش خارجی مومی نرم شود و پوست آن آسوده تر سوا شود.

دانه های باقلا پوست کنده را می توان بخارپز کرد و در روغن زیتون ریخته و چاشنی مورد نظر را به آن افزایش کنید و میل کنید.

برای حرارت دادن دادن باقلا، آنها را به مدت 30 لحظه بجوشانید ، آبکش کنید و سپس روغن زیتون و ادویه ها را افزایش کنید. لوبیاها را روی یک قالب (سینی فر) پهن کرده و برای مدت 30 لحظه دیگر با حرارت 375 ℉ (190 ℃) حرارت دادن دهید.

حبوبات پخته شده باقالی را می توانید به سالادها، غذاهای برنجی، ریزوتوها، پاستاها، سوپ ها و پیتزا افزایش کنید.

خواص باقلا,آشنایی با خواص باقلا,خاصیت باقالی

باقالی با پوست بگیرید و مصرف کنید

مالیات جانبی باقلا چیست؟

مشکلات زمانه حاملگی

مصرف بیش از حد باقلا توسط مادر باردار ممکن میباشد سبب ایجاد فاویسم در نوزاد تازه متولد شده شود. این ممکن میباشد تحیر آور باشد – زیرا باقالی اغلب برای حاملگی توصیه می شود. از این رو، همیشه می توان با پزشک خود دوباره مشورت کرد. تمرکزفکر کنید مصرف زیاد هرچیزی ضرر دارد.

افسردگی

این می تواند تناقض دیگری باشد. ال-دوپای اضافی در خون می تواند منجر به کمبود ویتامین B6 شود و این به نوبه خود سبب افسردگی می شود. با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، اگر قبلاً از داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیداز (MAOI) برای افسردگی استفاده می کنید ، از مصرف باقالی اجتناب کنید.

کمبود G6PD

همچنین کمبود گلوکز-6-فسفات دهیدروژناز نامیده می شود، جایی که سلول های قرمز خون به دلیل عفونت یا استرس تجزیه می شوند، این وضعیت می تواند با دریافت باقالی بدتر شود. اگر این بیماری را دارید، از مصرف باقلا خودداری کنید .

آلرژی

اگر تا به حال به کودکی و یا هر فردی که باقلا نخورده میباشد. خیلی کم و با احتیاط داده شود. امکان دارد برای او مشکلاتی به بار بیاورد.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …