قبل خرید تابلو فرش دستباف به این نکات توجه کنید + قیمت تابلو فرش

اگر درصدد خرید فرش و تابلو فرش دستباف خوب هستید این مطلب مفید رو حتما مطالعه نمایید تا با قیمت تابلو فرش دستباف آشنا شوید.

فرش و تابلو فرش دستباف هنری ماندگار تبریز یکی از پر طرفدارترین صنایع دستی از خانواده فرش دستباف برای تزئین خانه و یا محل کار است. تابلو فرش دستباف فی الواقع یک فرش تصویری است که پر از نقش و نگاری بدیع است؛ به طوری که طرح‌های آن حتی جنبه روایتگری و داستان سرایی هم دارند.

تابلو فرش دستباف یک کالای هنری پیچیده است و گره‌هایی ظریف را در دل خود جای داده است. البته در کنار نوع گره که ریز یا درشت باشد، موضوع مهم دیگری نیز روی کیفیت تابلو فرش دستباف اثرگذار است که همانا میزان شانه زدن قالیباف روی کار است. موارد گفته شده معمولاً پشت تابلو فرش دستباف‌های استاندارد موجود است.

خرید تابلو فرش دستباف

آمار کاهش صادرات فرش و تابلو فرش

پیش از خروج آمریکا از برجام ؛ صادرات فرش و تابلو فرش دستباف روندی صعودی داشت به گونه‌ای که از ۲۹۰ میلیون دلار در پایان سال ۹۴ به ۳۵۹ میلیون دلار در پایان سال ۹۵ و ۴۲۶ میلیون دلار در پایان سال ۹۶ رسید. اما متاسفانه از سال ۹۷ این روند افزایشی جای خود را به روندی کاهشی داد چنان که در پایان سال ۹۷ تنها ۲۳۸ میلیون دلار فرش دستباف از کشورمان صادر شد. بنا بر آمار غیررسمی این عدد در پایان سال ۹۸ در حد ۶۰ میلیون دلار باقی ماند. مهمترین علل این کاهش صادراتی از یک سو تحریم‌های خارجی و از سوی دیگر خودتحریمی‌های داخلی میباشد.

میتوان گفت که تحریم‌های غیرمستقیم نیز  بر اقتصاد فرش و تابلو فرش دستباف اثر گذاشته است. از جمله: افزایش ریسک و هزینه‌های صادرات، دشواری در نقل و انتقال ارز و مراودات بانکی، سیاست‌های نادرست داخلی و خودتحریمی‌ها؛ برای نمونه بالا بردن تعرفه واردات ابریشم و نیز دردسرهای گمرکی و مشکلات مربوط به بازگرداندن ارز که ربط مستقیمی به تحریم‌های خارجی ندارند. بی‌توجهی یا کم‌توجهی از سوی دولتمردان و فقدان برنامه جامع توسعه بازار در این صنعت و بی‌بهره ماندن از تسهیلات حمایتی را نمی‌توان به پای تحریم‌های خارجی نوشت.

فرش دستباف هنری با طعم تاریخ

بافتن تابلو فرش یکی از هنرهایی است که در سراسر جهان به مرور زمان تکامل یافته و به یکی از علائم مهم فرهنگی و هنری در انواع مختلف تبدیل شده است. این هنر نه تنها از منظر تزیینی زیبا و شکوفایی، بلکه از منظر تاریخی نیز اهمیت دارد. در این متن به بررسی تابلو فرش دستباف دبه عنوان یک هنر، مواد مورد استفاده، مراحل بافت، و اهمیت آن به عنوان یک اثر هنری و فرهنگی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:  ماجرای یحیی و خرید ملی پرسپولیس

تاریخچه‌ای از هنر فرش دستباف

هنر بافتن فرش به گذشته‌ای دور از چند قرن پیش برمی‌گردد. این هنر به طور ویژه در مناطقی از جهان چون ایران، ترکیه، افغانستان و کشمیر پراکنده شده و توسعه یافته است. فرش‌های دستباف از این مناطق به عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای هنری و فرهنگی شناخته می‌شوند.

مواد مورد استفاده در بافت فرش

یکی از مواد اساسی در بافت فرش پشم می‌باشد. پشم گوسفندان و گوساله‌ها به عنوان منبع اصلی این المان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سایر مواد مورد استفاده در بافت فرش می‌توان به ابریشم، پنبه و نخ اشاره کرد. معمولاً پشم برای فرش‌های سنتی و معتبر مورد استفاده قرار می‌گیرد و ابریشم برای فرش‌های لوکس و ارزشمند.

فرش فروشان از پرداخت هزینه تبلیغات بین المللی ناتوانند

با بیان این که قالی ایرانی پرچم دار و هویت ایران در تمام دنیا بوده و هست. اکثر تاجران فرش ایرانی از پرداخت هزینه تبلیغات ناتوانند.

تجارت فرش دستباف در شرایط مختلف دستخوش تصمیمات سیاسی همچون تحریم شده است اما این کالا همواره خواهان خود را داشته و دارد. فرش و تابلو فرش دستباف کالای لوکس محسوب در چنین شرایطی این کالا با مخاطبان خاص تری روبرو می‌شود. ضمن این که نوسانات نرخ ارز در حضور و عدم حضور تاجران فرش در ایران تاثیر فراوانی دارد. دولت و متولیان موظف به اصلاح بستر تجارت برای تجار هستند. اگر دولت شرایط تجارت را اصلاح کند قطعا تولیدکنندگان و تجار در امر تخصصی خود مسیر صحیح را ادامه می‌دهند.

قیمت تابلو فرش دستباف

مواد اولیه وبافت فرش اصیل ایرانی

یکی از عواملی که فرش‌ها و قالی‌های دستباف ایرانی را ویژه می‌سازد، استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا است. برای قالی‌بافی معمولاً از پشم گوسفندان و ابریشم استفاده می‌شود. پشم گوسفندان ایرانی به عنوان یکی از بهترین پشم‌های جهان شناخته می‌شود و دارای نرمی و لطافت منحصر به فردی است. از طرف دیگر، ابریشم نیز از ایران به عنوان منبعی از برترین ابریشم‌های جهان شناخته می‌شود.

قالی‌بافی و فرش بافی در ایران از تکنیک‌های مختلفی مانند گره‌بافی و پیمانه‌بافی استفاده می‌کنند. گره‌بافی یکی از تکنیک‌های معروف قالیبافی در ایران است و در طی آن نخ‌ها به شیوه‌ای خاص با گره‌های مخصوص بافته می‌شوند. این تکنیک به نفوذ نخ در بستر قالی و تولید الگوها و طرح‌های زیبا امکان می‌دهد. پیمانه‌بافی نیز یکی دیگر از تکنیک‌های مورد استفاده در فرش بافی است که به ویژه برای تولید فرش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این تکنیک، نخ‌ها به شکل افقی و عمودی بافته می‌شوند تا طرح‌هایی هنری ایجاد شوند

اهمیت فرش دستباف به عنوان یک هنر و فرهنگ

فرش دستباف به عنوان یک هنر و فرهنگ اهمیت زیادی دارد. این هنر به نوعی نماینده تاریخ و تاریخچه مردم و فرهنگ اصلی ایران و مناطق اطراف است. هر فرش دستباف دار اثری منحصر به فرد و خاص دارد که نمایانگر فردیت و خلاقیت هنرمند است. از طرف دیگر، بافت و نقش‌های هنری روی فرش‌ها داستان‌هایی از تاریخ، مذهب، و زندگی مردم را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:  تفاوت بروشور و تراکت تبلیغاتی

مراحل بافت فرش

تولید یک تابلو فرش دستباف به چندین مرحله اصلی نیاز دارد. این مراحل عبارتند از:

ابتدا طرح فرش برروی نقشه کاغذی کشیده می‌شود. این طرح شامل نقوش، رنگ‌ها و اندازه‌های دقیق فرش است. پس از طراحی، پارچه‌ای از مواد مورد نیاز برش می‌شود. این پارچه بر اساس طرح نقشه و ابعاد مشخص شده است. انتخاب رنگ‌های مناسب و تهیه نخ‌های مورد نیاز از قسمت‌های برش شده انجام می‌شود.

مرحله اصلی و حیاتی، بافت فرش به کمک قلاب‌های ویژه انجام می‌شود. نخ‌ها بر اساس طرح به داخل پارچه‌ها بافته می‌شوند. پس از اتمام بافت، فرش‌ها بسته‌بندی و از مواد غیرضروری پاکسازی می‌شوند.

اهمیت فرش دستباف به عنوان یک هنر و فرهنگ

فرش دستباف به عنوان یک هنر و فرهنگ اهمیت زیادی دارد. این هنر به نوعی نماینده تاریخ و تاریخچه مردم و فرهنگ اصلی ایران و مناطق اطراف است. هر فرش دستباف دار اثری منحصر به فرد و خاص دارد که نمایانگر فردیت و خلاقیت هنرمند است. از طرف دیگر، بافت و نقش‌های هنری روی فرش‌ها داستان‌هایی از تاریخ، مذهب، و زندگی مردم را روایت می‌کند.

رجشماری تابلو فرش چگونه انجام می شود؟

حال که با مفهوم واحد طولی در رجشماری آشنا شدیم، زمان آن رسیده که بگوییم این کار به چه صورت انجام می شود؟ رجشماری تابلو فرش را از پشت فرش انجام می دهند. یعنی در این کار تعداد گره هایی را که در واحد مشخصی از عرض فرش قرار دارد، از پشت فرش می شمارند

این واحد برای فرش های تبریز یا اصطلاحا ترکی باف برابر ۷ سانتی متر بوده و برای فرش های اصفهان یا فارسی باف برابر ۶٫۵ سانتی متر است. برای رجشماری تابلو فرش از وسیله تخصصی خاصی استفاده نمی شود. تنها یک خط کش ابزار کار رجشماران است.

با توجه به معیار واحدی که برای فرش های تبریز و اصفهان وجود دارد. واضح است که تعداد گره های یکسان در واحد عرضی فرش تبریز و کاشان ، نشان از ظریف تر بودن فرش کاشان دارد. به طورکلی فرش های ترکی به دلیل استفاده از قلاب های خاص در بافت فرش ، به ظرافت بیشتر مشهور هستند.

 هزینه و قیمت تولید فرش دستباف

در روند و مراحل تولید و تابلو فرش دستباف ، از مواد اولیه ، ابزار و رنگ های مختلف استفاده می شود. علاوه بر آن مهم ترین بخش کار بافت فرش است که به صورت دقیق و با حوصله توسط هنرمندان انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید:  کمربند ایمنی کار در ارتفاع چیست؟

این هنر صنعت ایرانی (فرش و تابلو فرش تبریز) با سابقه طولانی خود دارای ارزش بسیار زیادی است. اما نوع بافت ، رجشمار فرش ، نوع گره ، چله ، نوع مواد اولیه (شامل نخ پود ، تار و خامه) ، نقشه و طرح فرش ، کیفیت رنگ و پرداخت فرش ، باعث می شود که قیمت های متفاوتی برای آن ایجاد شود.

اما می توان گفت که بیشترین هزینه تولید فرش دستباف مربوط به هزینه دستمزد نیروی کار است. قیمت تابلو فرش دستباف ایرانی برندی مطرح و شناخته شده است. تهیه و مراحل تولید فرش دستباف روندی طولانی دارد که باید در تمامی مراحل آن دقت ، صبر ، حوصله و کیفیت را چاشنی کار کرد. نتیجه نهایی آن محصولی زیبا و خیره کننده باشد. این هنر صنعت ایرانی برای اینکه محصولی با کیفیت باشد ، نیاز ب استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت دارد.

تابلو فرش جدید ۱۴۰۲

فرش ها می توانند به شکل های مختلفی در دکوراسیون داخلی خانه حضور پیدا کنند.

اگر انتخاب بین خرید تابلو فرش مدرن و زیبا یا نقاشی های معروفی که خیلی دوست شان دارید، سخت است، ما به شما راه حلی را پیشنهاد می دهیم که مطمئن هستم از آن استقبال می کنید.

شما می توانید این نقاشی های زیبا را به صورت تابلو فرش دستباف تهیه کنید، به همین راحتی. سری به محصولات گروه اصل فرش تبریز بزنید.

تابلو فرش جدید 1402

خرید اینترتی تابلو فرش  دستباف

در انتها اگر به دنبال خرید تابلو فرش دستباف با کیفیت هستید حتما از وب سایت گالری اصل فرش تبریز دیدن نمایید.

نقش فرش و قالی در فرهنگ ایرانی

فرش و تابلو فرش دستباف و قالی‌های دست‌باف ایرانی به عنوان نمادهای فرهنگی و تاریخی مهم شناخته می‌شوند. این آثار هنری به جایگاه ویژه‌ای در زندگی مردم ایران دارند. قالی‌بافی و فرش بافی در ایران نه تنها به عنوان یک صنعت مورد توجه است، بلکه نمایانگر هویت و هنر ایرانی است.

هر فرش و قالی دست‌باف ایرانی دارای الگوها و طرح‌های منحصر به فردی است که به وسیله هنرمندان ماهر و با استفاده از تکنیک‌های خاص ایجاد می‌شوند. این الگوها معمولاً از موادی چون گل‌ها، پرندگان، حیوانات و اشیاء تاریخی و مذهبی الهام گرفته‌اند.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

ماجرای یحیی و خرید ملی پرسپولیس

مدافع جدید پرسپولیس با دو نمایش موثر در روند امتیازگیری تیمش موثر نشان داده است.پرسپولیس …