خواص نان جو و سبوس

سبوس یکی از مهم ترین راه های درمان یبوست می باشد.

جو یکی از غلات مفید برای بدن می باشد و با توجه به ارزش غذایی آن یک غذای کامل به حساب می آید. جو یکی از پرمصرف ترین غلات در جهان می باشد که در اشکال و طعم های مختلف و دارای خواص بی شماری می باشد. اما نان جو کهنه و معروف چه خاصیتی دارد؟

نان جو از روزگار های قدیم در معرض بوده و غذای اصلی گلادیاتورهای رومی به شمار می رفته می باشد و به همین دلیل به آنها Hordiri می گفتند که به معنی نان جو خواران می باشد. ارزش غذایی و محتوای کالری نان جو سیاه مساوی با 250 کالری در 100 گرم می باشد.

سبوس یکی از غنی ترین منابع فیبر و الیاف گیاهی می باشد. به همین دلیل با افزایش حجم مدفوع با یبوست و بیماری روده بزرگ مبارزه می کند. در سبزیجات دو نوع فیبر محلول و نامحلول وجود دارد و سبوس گندم یکی از فیبرهای نامحلول می باشد که برای پیشگیری از یبوست و سایر بیماری های روده بزرگ استفاده می شود. سبوس یکی از مهم ترین راه های درمان یبوست می باشد.پیشگیری از یبوست به ما کمک می کند از هموروئید، دیورتیکولیت، سرطان روده بزرگ، شقاق، فیستول، شقاق معده و بیماری های گوارشی پیشگیری کنیم.

از آنجایی که سبوس یک غذای چاق کننده محسوب می شود و آب بدن را جذب می کند، استفاده از آب و آب انبوه همراه با آن توصیه می شود. سبوس جو و برنج از فیبرهای نامحلول هستند که تاثیر مثبتی در کاهش کلسترول خون دارند.

آشنایی با خواص نان جو و سبوس,خواص نان جو و سبوس

سبوس جو و برنج از فیبرهای نامحلول هستند که تاثیر مثبتی در کاهش کلسترول خون دارند.

بیشتر بخوانید:  برترین روش پخت بوقلمون

ویژگی های نان جو سبوس دار.

تحقیقات نشان داده می باشد که نان جو از نظر سلامت و تندرستی ارزش بالایی دارد و به همین دلیل مورد بررسی قرار گرفته می باشد.

نان جو دو مساوی نان گندم فیبر دارد. حدود 4 گرم فیبر در 100 گرم نان جو. نان جو به دلیل داشتن فیبر زیاد برای بیماران دیابتی مفید می باشد و می تواند از این راه اقبال زیادی از فیبر لازم را در رژیم غذایی روزانه خود تامین کند.

از طرفی نان جو به دلیل فیبر بالایی که دارد نسبت به نان گندم سیر کننده تر می باشد و اکثر افرادی که می خواهند لاغر شوند از نان جو در برنامه غذایی خود استفاده می کنند.

به عنوان مانند از دیگر خواص نان جو می توان گفت که این ماده دارای چندین ویتامین B می باشد و به همین دلیل در ایجاد تفریحی موثر می باشد. برای بیماران فشار خون نیز ضروری می باشد.

لازم به ذکر می باشد که نان جو به دلیل تغذیه ای که دارد نباید زیاده روی کرد و از مقدار نان مصرفی در روز بیشتر نشود. همچنین به دلیل گلوتن موجود در این نان مصرف آن به افراد گرفتار به سلیاک توصیه نمی شود.

در خرید نان جو توجه داشته باشید که این نان کاملا پف کرده و طلایی می باشد و طعم چندان خوبی ندارد و اگر تا زمانی که پفک را مشاهده نکردید با نان مسطح که روی آن سبزی بود برخورد کردید می دانید که نان از آرد تهیه شده می باشد.گندم برشته شده و به عنوان نان جو به شما فروخته می شود.

بیشتر بخوانید:  فرنچ پرس چیست؟ و نحوه استفاده از فرنچ پرس

همانطور که قبلاً گفتیم یکی از مهمترین خواص نان جو خاصیت عکس التهابی و عکس یبوست آن می باشد، اما از دیگر خواص نان جو می توان به پیشگیری از سفیدی مو، رفع بی‌حالی استخوان های کودک اشاره کرد. و فواید کم خونی کلسترول

توصیه محققان استفاده از جو دوسر و آرد کامل به جای نان و نان باگت می باشد که نان هایی با کالری بالا و ارزش غذایی پایین هستند.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …