خاصیت های زعفران

خواص زعفران و استفاده از این ادویه معطر و گرانبها.

همه ما کم و بیش در مورد خواص زعفران شنیده ایم. ادویه زعفران که در زبان پارسی در اصل «زرپران» نامیده می شود، کلاله خشک شده گیاه زعفران و از تیره زعفران می باشد. برای تولید زعفران باید کلاله گیاه را به تمرکزفکر با دست چید. سپس این اقبال از گیاه گرم می شود تا عطر خود را آزاد کند. این یک فرآیند زیاد دقیق و قشنگ می باشد که زعفران را به گران ترین ادویه و ادویه دنیا تبدیل می کند. امروزه کشت زعفران عمدتاً در ایران، یونان، مراکش، اسپانیا، کشمیر و ایتالیا انجام می شود. ایران از نظر کیفیت و کمیت بیشترین سهم را در تولید زعفران دارد. از سوی دیگر اسپانیا بزرگترین واردکننده زعفران در جهان می باشد. با ما همراه باشید تا با خواص زعفران و کاربردهای زعفران آشنا شوید.

خواص زعفران.

خواص گل زعفران از نظر دارویی و سایر جنبه ها آن را به یک ادویه پرمصرف در کشور ما و سراسر جهان تبدیل کرده می باشد.تحقیقات پزشکی نشان می دهد که سلامت رابطه جنسی، افزایش تعریق، کاهش تورم و طول سن بیشتر از مهمترین ویژگی های زعفران می باشد.در ادامه در مورد دیگر خواص زعفران که زیاد مهم هستند گفت‌وگو خواهیم کرد.

فواید زعفران, خاصیت زعفران

ایران از نظر کیفیت و کمیت بیشترین سهم را در تولید زعفران دارد.

پیشگیری از سرطان.

زعفران حاوی رنگدانه نارنجی نامحلول در آب به نام کروسین می باشد. کروسین نوعی کاروتنوئید می باشد که در آب زیاد محلول می باشد و دلیل اصلی رنگ طلایی زیبای زعفران می باشد. طبق تحقیقات، کروسین سبب ایجاد «مخزن سلولی» (Apoptosis) در چندی از سلول های سرطانی انسان می شود. سرطان خون، سرطان تخمدان، سرطان کولورکتال و سارکوم بافت نرم از جمله آنها هستند.

بیشتر بخوانید:  خواص تمشک

محققان مکزیکی در طول مطالعه خود بر روی استخراج زعفران دریافتند که زعفران و مواد پرکار آن توانایی مهار سلول های بدخیم انسان را دارند. از طرفی تشکیل سلول های طبیعی و تحریک لنفوسیت ها از دیگر ویژگی های زعفران می باشد.

سلامت یادگیری و حافظه.

تحقیقات همچنین نشان داده می باشد که عصاره زعفران، به ویژه کروسین موجود در آن، به کاهش مشکلات ناشی از افزایش سن کمک می کند.در ژاپن زعفران را به صورت کپسول خوراکی می سازند و برای درمان بیماری پارکینسون، از دست دادن حافظه و التهاب چشم استفاده می شود.

خواص زعفران,آشنایی با خواص زعفران

کروسین موجود در زعفران به کاهش مشکل پیری کمک می کند.

بلوغ تاخیری

از دیگر خواص زعفران، تاثیر محرک در دخترانی می باشد که گرفتار بلوغ دیررس می شوند. مخلوط کردن زعفران خرد شده با یک قاشق شیر به تحریک هورمون ها کمک می کند.

افزایش قدرت جنسی.

تقویت قوای جنسی یکی دیگر از خواص زعفران می باشد که احتمالا از آن بی اطلاع باشید. به جای استفاده از داروها و مواد شیمیایی، بهتر می باشد قبل از خواب کمی زعفران را در یک لیوان شیر امتحان کنید.

نکته هایی برای استفاده از زعفران, خواص و مضرات زعفران

تقویت قوای جنسی یکی دیگر از خواص زعفران می باشد.

ناحیه بی‌مو.

با مخلوط کردن زعفران، شیرین شرح و شیر و استفاده از آن به طور کلی یکی از خواص زعفران را احساس خواهید کرد. برای افرادی که گرفتار کچلی جزئی هستند، استفاده از این ترکیب می تواند به رشد مو در طول دوران درمان کمک کند.

دوست هوای سرد

از زعفران می توان برای کاهش مالیات سرماخوردگی و همچنین کاهش تب استفاده کردزعفران را با شیر مخلوط کنید. آن را روی پیشانی خود قرار دهید. متوجه خواهید شد که برای کاهش تب زیاد مفید می باشد.

کاربردهای متفاوت زعفران,مهمترین خواص زعفران

از زعفران می توان برای کاهش مالیات سرماخوردگی و همچنین کاهش تب استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  چرا ژله سفت نمیشود

غذای اضافی را جانشین کنید.

برخی از افراد به مواد افزودنی و رنگ های غذایی آلرژی دارند. با جایگزینی آنها می توان علاوه بر فواید خواص زعفران، افزودنی های مصنوعی را نیز به دست‌کم رساند. به عنوان مانند زعفران را می توان به عنوان جایگزینی برای تارترازین استفاده کرد که در صنایع غذایی کاربرد بسیاری دارد.

استفاده از زعفران

حال که با خواص زعفران آشنا شدید، بهتر می باشد در مورد استفاده از این ادویه خوش طعم و معطر به خصوص در هوای سرد که در راه می باشد بیشتر بدانید. البته آنچه در اینجا مطرح می شود فراتر از مصارف رایج زعفران مشابه استفاده از برنج زرد و زعفران می باشد.

گوشت ماهی را در زعفران، سیر، آویشن و سرکه بریزید و از عاقبت آن حیرت زده شوید.

برای اینکه به شیرینی ها، کیک ها و شیرینی ها رنگ عالی و طعم بی نظیری بدهید، کمی زعفران امتحان کنید.

ترکیب زعفران، میخک، دارچین و کمی جوز هندی را برای خوش طعم کردن پیلو استانبول امتحان کنید.

افزودن کمی هل و زعفران به یک فنجان قهوه استراحت بخش و سلامت قلب می باشد.

زعفران و دارچین را به یک لیوان شیر کامل (یا یک لیوان ماست و عسل) افزایش کنید تا یک نسخه آسان از ماست هندی لذیذ به نام لاسی.

خواص زعفران آن را به یک ادویه سالم تبدیل می کند. با این حال، گاهی اوقات بهتر می باشد از آن اجتناب کنید. در زمانه حاملگی بهتر می باشد از این ادویه استفاده نکنید. همچنین، مصرف بیش از حد این ماده (بیش از 1 یا 2 قاشق چایخوری) می تواند شما را سمی کند. اما مسمومیت با زعفران زیاد نادر می باشد.

خاصیت زعفران, خاصیت داروئی زعفران

افزودن کمی هل و زعفران به یک فنجان قهوه استراحت بخش و سلامت قلب می باشد.منبع: خوی وب

بیشتر بخوانید:  خواص سیب زرد

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …