خواص دور ریختنی های میوه ها و سبزیجات

قسمتی از غذا که نباید دور ریخت!

پوست پیاز از محتوای بالای کورستین، یک ماده مغذی گیاهی که در مبارزه با التهاب، کاهش فشار خون، پیشگیری از تشکیل پلاک در رگ ها و حفظ سلامت قلب موثر میباشد، سود می برد.

اکثر ما اقبال های دیگر گوشت یا میوه را در آشغال می اندازیم. اما می تواند دسترسی به برخی منابع غذایی گرانبها را بریدن کند.

سایر اقبال های میوه، به ویژه پوست، می تواند منبع خوبی از مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان باشد.

پوست مرکبات.

اکثر ما بعد از نوشیدن آب لیمو پوست خود را از دست می دهیم. اما تحقیقات کاربردهای جالبی برای پوست لیمو نشان داده میباشد. علاوه بر این، فواید تغذیه ای حیرت انگیزی در پوست لیمو نهفته میباشد. دو قاشق غذاخوری پوست لیمو می تواند حاوی سه گرم فیبر، پنج مساوی ویتامین C بیشتر از پالپ باشد و منبع خوبی از سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری از جمله ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین، فولات، ویتامین B6، ویتامین B5، ویتامین A میباشد. .، کلسیم، آهن، پتاسیم، روی و منیزیم.

خاصیت پوست میوه ها,آشنایی با خواص پوست میوه ها

ویتامین C پوست لیمو پنج مساوی بیشتر از پالپ این میوه میباشد.

پوست موز.

اکثر ما با نادیده گرفتن پوست نرم موز، تنها از داخل این میوه استفاده می کنیم. موز حاوی تریپتوفان میباشد که ترشح سروتونین، هورمون شادی را افزایش می دهد، بنابراین به سلامت خلق و خو و انتقال دهنده های عصبانی کمک می کند. برای استفاده از پوست موز، میوه رسیده را انتخاب کنید. پوست موز رسیده نرم تر، نازک تر و شیرین تر میباشد. پوست موز را لااقل 10 لحظه سرخ کنید یا بجوشانید. می‌توانید آن را به اسموتی‌ها، سرخ‌کرده‌ها یا سوپ‌ها افزایش کنید یا آن را پوره کنید و به کلوچه یا کلوچه افزایش کنید. راه آسان دیگر این میباشد که موز را با پوست بریده و بپزید.

بیشتر بخوانید:  نکات کلیدی درست کردن جوجه کباب

خواص دور ریختنی های میوه ها،خواص پوست میوه ها

پوست موز رسیده نرم تر، نازک تر و شیرین تر میباشد.

پوست و دانه هندوانه.

هندوانه میوه ای لذیذ و مفید میباشد که به دلیل آب موجود در آن مقوی و مقوی میباشد. در حالی که داخل هندوانه قرمز حاوی مواد مغذی مختلفی میباشد، پوست و دانه های این میوه نیز حاوی مواد مغذی قدرتمندی میباشد.می توانید از اقبال سفید پوست هندوانه در آشپزی استفاده کنیداین بخش حاوی اسید آمینه سیترولین میباشد که پس از تبدیل به آرژنین به سلامت گردش خون، افزایش گردش خون، سلامت سلامت قلب، سلامت ایمنی، افزایش میل جنسی و کاهش خستگی عضلات کمک می کند. علاوه بر این، این اقبال حاوی ویتامین های C و B6 میباشد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. می توانید اقبال سفید پوست هندوانه را به اسموتی افزایش کنید، آن را خرد کرده و به سالاد میوه یا سالسا افزایش کنید، آن را با سیب زمینی و هویج در سوپ مخلوط کنید یا از آن سس سیب درست کنید. می توانید بعد از داغ‌کردن دادن از تخمه هندوانه نیز استفاده کنید.

فواید برگ کرفس, خاصیت داروئی پوست کیوی

پوست و دانه هندوانه حاوی مواد مغذی قدرتمندی میباشد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

میوه بروکلی.

ساقه کلم بروکلی حاوی سولفورافان، یک آنتی اکسیدان فیتوکمیکال میباشد که دارای خواص عکس التهابی میباشد، از سلول ها در مساوی آسیب DNA محافظت می کند، مواد سرطان زا را مهار می کند و از تشکیل رگ های خونی پیشگیری می کند. می توانید از ساقه های کلم بروکلی در سالاد به روش های مختلفی استفاده کنید.اگر با سبزیجات خام آسوده نیستید، می توانید آنها را کباب کنید، بخارپز کنید یا بپزیدساقه کلم بروکلی را می توان به سوپ افزایش کرد یا در سس، پستو، هوموس یا غذای کودک پوره کرد.

بیشتر بخوانید:  ادویه های ماکارونی شامل چه چیزهایی است؟

خواص پوست هندوانه, خواص پوست مرکبات

ساقه کلم بروکلی از سلول ها در مساوی آسیب DNA محافظت می کند.

سبزیجات اصلی

از ریشه این سبزی می توان در دستور العمل های مختلفی استفاده کرد، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی میباشد. آناناس حاوی بروملین میباشد که یک پروتئین گوارشی میباشد. آناناس از خواص عکس التهابی بهره می برد و می تواند التهاب چشم و بینی را کاهش دهد و به کاهش درد عضلانی و آرتریت کمک کند. علاوه بر این، آناناس دارای خواص عکس انعقادی میباشد. می‌توانید از دانه‌های آناناس در سالاد، اسموتی یا همراه با آب یا چای استفاده کنید تا علاوه بر فواید تغذیه‌ای، طعم و عطر بهتری به آن‌ها بدهید. همچنین می‌توانید پس‌مانده آناناس را ریز خرد کرده و به سرخ‌کرده‌ها افزایش کنید، آن را در روغن زیتون آغشته کنید، برای دسر به ماست یونانی افزایش کنید یا از آن برای طعم دادن به غذاهای دریایی استفاده کنید.

آشنایی با خواص پوست میوه ها, خاصیت دورریختنی های میوه ها

ویتامین ها و مواد معدنی زیادی در هسته آناناس پوشیده شده میباشد

پوست پیاز

پوست پیاز از محتوای بالای کورستین، یک ماده مغذی گیاهی که در مبارزه با التهاب، کاهش فشار خون، پیشگیری از تشکیل پلاک در رگ ها و حفظ سلامت قلب موثر میباشد، سود می برد. پیاز قرمز حاوی کوئرستین بیشتری نسبت به پیاز زرد میباشد. می توانید یک پیاز کامل را به سوپ، سس، فلفل قرمز افزایش کنید و قبل از استفاده پوست آن را بردارید.

خواص پوست میوه ها,خاصیت پوست میوه ها

پیاز قرمز حاوی کوئرستین بیشتری نسبت به پیاز زرد میباشد.

برگ کرفس

در کنار ساقه کرفس می توانید از برگ های این گیاه در آشپزی نیز استفاده کنید. برگ کرفس سرشار از منیزیم، کلسیم و ویتامین C میباشد و می توانید از آن در سالاد به عنوان یکی از مواد گیاهی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  فواید و ارزش غذایی لوبیا قرمز

خواص پوست مرکبات, خاصیت مغز آناناس

برگ کرفس سرشار از منیزیم، کلسیم و ویتامین C میباشد.

دانه چغندر سوئیسی.

ساقه چغندر سوئیس به اندازه برگ ها مهم میباشد، زیرا از محتوای غذایی سود می برد. چغندر سوئیسی محتوای گلوتامین بالایی دارد و می تواند سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کند.همچنین به عنوان حبوبات منبع خوبی از آهن و فیبر هستند

خواص داروئی پوست پیاز,فواید برگ کرفس

ساقه چغندر سوئیس منبع خوبی از آهن و فیبر میباشد.

پوست کیوی

پوست کیوی غذای خیلی خوبی برای انسان میباشد. پوست کیوی نیز مشابه پوست مرکبات حاوی مقدار زیادی ویتامین C بوده و فیبر آن نسبت به سایر اقبال های این میوه بیشتر میباشد. اگر بافت پوست کیوی را دوست ندارید، می توانید یک میوه کامل به اسموتی افزایش کنید تا دیگر بافت و طعم آن را احساس نکنید.

آشنایی با خواص پوست میوه ها,خواص پوست میوه ها

پوست کیوی مشابه پوست مرکبات حاوی مقدار زیادی ویتامین C میباشد. منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …