زیاده‌روی در مصرف آجیل

آجیل را می توان به عنوان جایگزینی برای محصولات لبنی پرچرب، کلوچه ها و کیک ها استفاده کرد.

در شب عید وقتی داخل کیک فروشی می شوید با انواع آجیل روبرو می شوید که عبارتند از:

1- آجیل شور: این نوع آجیل حاوی پسته، کدو تنبل، آجیل ژاپنی، بادام، فندق و بادام هندی میباشد. این نوع آجیل رایج ترین و پرطرفدارترین نوع آجیل در ایام نوروز میباشد.

2- آجیل شیرین: این آجیل حاوی گردو، کشمش، توت خشک، فندق، پسته، بادام و بادام هندی میباشد. اگرچه این نوع آجیل نسبت به سایر آجیل ها در ایام نوروز چندان مرغوب نیست، اما وجود دانه های گیاهی در این ترکیب مزیت بزرگی محسوب می شود.

3- آجیل چهار دانه: این مغزها حاوی بادام، پسته، فندق و گردو میباشد.

4- بادام زمینی: برخی اندیشیدن می کنند وجود بادام زمینی حتی اگر کوچک باشد در کنار بشقاب بادام زمینی بزرگ یا سر سفره هفت سین برای صاحب منزل مفید میباشد، به همین دلیل مقداری از این را تهیه کنید. نوع مهره آجیل مشکل گشا ترکیبی از فندق، پسته، بادام، توت خشک، کشمش، گردو و بادام هندی میباشد.

5- بادام زمینی به سلیقه خودش: همه ما برای خرید بادام زمینی انتخاب متفاوتی داریم و این روش خودمان میباشد. یعنی هرچقدر که بخواهیم آجیل بخریم و با سلیقه خودمان ترکیب کنیم.در میان انواع آجیل، پسته اغلب مورد پسند مصرف کنندگان قرار می گیرد و پس از آن گردو، بادام، بادام هندی و فندق قرار دارند.

6- آجیل خارج از کشور: در حال حاضر آجیل های هندی، تایلندی و ژاپنی در آجیل فروشی ها و خشکبار فروشی ها یافت می شود که به دلیل رنگ و طعم سریع، مشتریان را به خود جلب کرده میباشد. در این نوع آجیل انواع ماکارونی، ذرت، بادام زمینی و لوبیا وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  خواص کدو سبز

به نظر شما بادام زمینی خوب میباشد یا بد؟

مطالعات نشان داده میباشد افرادی که به طور منظم آجیل را در رژیم غذایی خود قرار می دهند از سلامت قلب بهتری نسبت به سایر افراد برخوردارند. آجیل یکی از بهترین منابع پروتئین و منبع فیبر، آهن، منیزیم و آنتی اکسیدان هایی مشابه ویتامین A، سلنیوم و روی میباشد. آجیل سرشار از چربی های سالم میباشد که مهمترین آنها امگا 3 میباشد. لازم به ذکر میباشد که بیشتر چربی موجود در آجیل غیراشباع میباشد. بادام زمینی یکی از بهترین غذاها برای کودکان محسوب می شود.

مغز پس از ورود به بدن و هیجان، خستگی را رفع می کند، سینوزیت را کاهش می دهد و قدرت مغز را افزایش می دهد.می توان با گنجاندن مغز در انواع غذاها، اهمیت این ماده غذایی را برای رشد مغز افزایش داد.

آجیل منبع خوبی از مواد مغذی میباشد و به افراد کمک می کند تا در اطراف تکان کنند.

آجیل را می توان به عنوان جایگزینی برای محصولات لبنی پرچرب، کلوچه ها و کیک ها استفاده کرد.

انواع آجیل.

گردو: گردو یکی از منابع خوب امگا 3 میباشد که جانشین خوبی برای افرادی میباشد که نمی توانند ماهی بگیرند و عملکرد قلب را سلامت می بخشد. این روزها در کاسه بادام زمینی عید نوروز ایرانی جای آن نیست.

آجیل دارای کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم، ویتامین A و چندین نوع ویتامین B میباشد و منبع خوبی برای انرژی برای کودکان و بزرگسالان میباشد.

پسته: پسته همچنین از بیماری هایی مشابه سرطان پیشگیری می کند. مواد معدنی و ویتامین های موجود در پسته سبب تقویت استخوان ها، تقویت بینایی، کمک به سیستم عصبانی و قلب و تصفیه کننده خون می شود. خوردن پسته به کاهش استرس کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  خواص صمغ پسته

ارزش غذایی پسته در مقایسه با مغزها و منابع پروتئینی مشابه گوشت، شیر، تخم مرغ و حبوبات مهم و قابل تامل میباشد.در موارد کم خونی ناشی از تنگدستی آهن، خوردن مغز پسته نیز زیاد مفید میباشد.

فندق: فندق سرشار از فیبر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و ویتامین E میباشد. فندق زیاد مقوی و لذیذ میباشد و در برخی غذاها استفاده می شود.

بادام: بادام سرشار از کلسیم میباشد و به همین دلیل خوردن آن می تواند نقش داشتن مهمی در رشد استخوان ها، پیشگیری از پوکی استخوان و حفظ سلامت دندان ها داشته باشد.

بادام نقش داشتن پیشگیری کننده در انواع سرطان ها به ویژه سرطان روده بزرگ و پروستات دارد. آنتی اکسیدان های موجود در بادام از تخریب دیواره های سلولی پیشگیری می کند و این گونه میباشد که بادام در ایجاد سرطان نقش داشتن دارد.

کدو تنبل: این دانه ها سبز روشن هستند و می توان آنها را به صورت خام یا بو داده مصرف کرد. تخمه کدو تنبل سرشار از پروتئین، آهن، روی و فسفر میباشد.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …