خواص انجیر خشک

خواص انجیر خشک در بارداری,خواص انجیر خشک,انجیر خشک

یکی از خواص انجیر خشک افزایش قدرت بدنی می باشد.

فواید و خواص اصلی انجیر خشک.

یکی از فواید و خواص انجیر خشک افزایش قدرت بدنی انجیر خشک می باشد. یکی دیگر از ویژگی های انجیر خشک که می توان به آن اشاره کرد این می باشد که می توان از انجیر خشک برای درمان و پیشگیری از یبوست استفاده کرد. وجود گوگرد در انجیر خشک سبب رشد مو، پیشگیری از ریزش مو و درمان شوره سر می شود.

کالری و خواص انجیر خشک

انجیر خشک 5 مساوی بیشتر از انجیر تازه کالری دارد. در هر 100 گرم انجیر خشک 249 کالری، 3.3 گرم پروتئین، 0.9 گرم چربی، 69 گرم کربوهیدرات و 5.6 گرم فیبر وجود دارد.

خواص درمانی انجیر خشک

انجیر خشک خواص زیادی دارد که می توان آن ها را توصیف کرد.

– جوشانده انجیر خشک عفونت های تنفسی، کلیه، ذات الریه، سرخک، مخملک و تبخال را درمان می کند.

– از فواید و خواص انجیر خشک، جوشانده غلیظ انجیر خشک برای درمان سرماخوردگی زیاد مفید می باشد و غرغره گلو درد را رفع می کند.

– از خواص انجیر خشک می توان گفت که انجیر خشک در درمان سوء هاضمه مفید می باشد و انجیر خشک نیز مشکلات معده و معده را درمان می کند.

– از انجیر خشک برای رفع بوی بد دهان می توان استفاده کرد – از جمله داروهایی که از انجیر خشک به دست می آید، مخلوط انجیر خشک با عسل برای رفع خراش معده زیاد مفید می باشد.

انجیر خشک بدن را تقویت می کند.

بیشتر بخوانید:  فواید گوشت مرغ

یکی از فواید و خواص انجیر خشک افزایش قدرت بدنی این میوه می باشد. به دلیل وجود آهن در انجیر خشک مصرف روزانه ده رقم انجیر خشک برای افرادی که مشکل خون رسانی در بدن دارند توصیه می شود. یک شخص بی‌قدرت جسمی. خوردن انجیر خشک زیاد موثر می باشد، حتی انجیر خشک برای بسیاری از مشکلات از جمله یبوست، معده، رفع تشنگی، بیماری های ریوی، تب، سرفه، اعصاب و درد سینه ناشی از کمبود ویتامین مفید می باشد.

از خواص انجیر خشک می توان گفت که انجیر خشک چاق کننده، استراحت بخش و کاهش دهنده اوقات‌تلخی می باشد. انجیر خشک برای تندرستی درد و پرخاشگری سینه، تکرر ادرار مفید می باشد و انجیر خشک نیز تقویت کننده کبد می باشد. انجیر خشک با بادام و پسته سبب افزایش قدرت تعقل و تقویت بدن بی‌قدرت می شود.

فواید انجیر خشک برای مبتلایان به کم خونی.

انجیر خشک حاوی مقدار زیادی آهن و ویتامین C می باشد. ترکیب این دو ماده مغذی، انجیر خشک را به میوه‌ای شگفت برای کم خونی، مخصوصاً برای مبتلایان به کم‌خونی تنگدستی آهن تبدیل کرده می باشد.

از طرفی انجیر خشک به دلیل وجود قند زیاد سبب تلاش سلول ها و تولید انرژی زیادی در بدن می شود که اغلب افراد غیر کم خون از این موضوع شکایت دارند. 50 درصد انجیر خشک را شکر تشکیل می دهد. همچنین منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین های C، B، A می باشد.

فواید و خواص انجیر خشک در درمان یبوست.

یکی از فواید انجیر خشک برای سلامتی این می باشد که می توان از انجیر خشک برای درمان و پیشگیری از یبوست استفاده کرد. در واقع انجیر خشک خیسانده در آب یا شیر موثرترین درمان یبوست می باشد. فیبر موجود در انجیر خشک به حفظ حرکات روده سالم کمک می کند. این عمل از جمعیت پیشگیری می کند. برای درمان یبوست 10 رقم انجیر خشک را خوب بشویید و در کاسه آب خیس کنید و صبح ناشتا بخورید.

بیشتر بخوانید:  خواص سیر ترشی

خواص درمانی انجیر خشک,خواص انجیر خشک برای پوست,انجیر خشک

یکی از فواید و خواص انجیر خشک مفید بودن آن در درمان یبوست می باشد.

داشتن موهای سالم با خوردن انجیر خشک، وجود گوگرد در انجیر خشک سبب رشد مو، پیشگیری از ریزش مو و درمان شوره سر می شود.

داشتن انجیر خشک برای تقویت حافظه خوردن انجیر خشک با پسته، بادام و گردو سبب تقویت حافظه و قدرت تعقل و تعقل می شود و برای تقویت حافظه جنین در رژیم غذایی زنان باردار گنجانده شده می باشد.

انجیر خشک و سلامت دهان و دندان انجیر خشک دندان ها را سفید کرده و پلاک ها را از بین می برد و درد و التهاب لثه را تسکین می دهد.

خواص انجیر خشک برای رفع تنگی نفس انجیر خشک بیماری های تنفسی مشابه ذات الریه، آسم و تنگی نفس را تندرستی می بخشد. با جوشاندن انجیر خشک در شیر شربتی به دست می آید که سینه و معده را نرم می کند و مالیدن آن گلو را نرم می کند 10 رقم انجیر خشک را در کمی آب بجوشانید تا شربت شود.

تقویت استخوان ها با انجیر خشک یکی از فواید و خواص انجیر خشک این می باشد که انجیر خشک سرشار از کلسیم می باشد. کلسیم برای تقویت استخوان ها نیز ضروری می باشد. با افزایش مصرف کلسیم، استخوان‌ها زورمند‌تر می‌شوند و خطر تحلیل استخوان یا ایجاد پوکی استخوان در سنین بالا کاهش می‌یابد. انجیر خشک نیز حاوی فسفر می باشد. فسفر در تشکیل یا جوش خوردن استخوان پس از آزار یا شکستگی موثر می باشد.

خواص انجیر خشک برای زنان باردار انجیر خشک خواص زیادی برای زنان باردار دارد.انجیر خشک نه تنها از نظر ریزمغذی هایی مشابه فیبر، آهن، کلسیم و منیزیم به اندازه انجیر تازه خوب می باشد، بلکه سرشار از امگا 3 می باشد.امگا 3 یک نوع چربی زیاد مفید می باشد که اغلب در ماهی سرد یا میگو یافت می شود و برای رشد جنین و پیشگیری از زایمان زودرس مفید می باشد. بنابراین می توان گفت یکی از ویژگی های انجیر خشک برای زنان باردار، پیشگیری از زایمان زودرس آن می باشد. انجیر خشک یکی از معدود میوه هایی می باشد که امگا 3 زیادی دارد.منبع: خوی وب

بیشتر بخوانید:  نکات سرخ کردن و فریز کردن بادمجان

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …