بیوگرافی جواد انصافی

جواد انصافی, بیوگرافی جواد انصافی, زندگی نامه جواد انصافی

زندگی‌نامه جواد انصافی و همسرش + زندگی خصوصی هنری

جواد انصافی زاده 12 آذر 1330، در منطقه شمیران تهران می باشد. او در صحنه های مختلف هنری نظیر نویسندگی، بازیگری و کارگردانی تبحر دارد. جواد انصافی بازنشست روابط عمومی مخابرات می باشد و زمینه پرکاری در رادیو دارد. از سری ايفاي نقش های برجسته جواد انصافی می توان به ایفای ايفاي نقش در فیلم های تلویزیونی شهر باران، غیر محرمانه، نون و پنیر و پسته، فیتیله و محله گل و بلبل اشاره کرد.

خلاصه از زندگی‌نامه جواد انصافی

نام اصلی: جواد انصافی

زمان تولد: 12 آذر 1330

مکان تولد: منطقه شمیران تهران

مکان زندگی: منطقه پاسداران تهران

وضعیت تأهل: متأهل

پیشه یا شغل: کارگردان، هنرمند، نویسنده

بیوگرافی جواد انصافی, همسر جواد انصافی کیست, زندگی نامه جواد انصافی

از سری ايفاي نقش های برجسته جواد انصافی می توان به محله گل و بلبل اشاره کرد

زندگی‌نامه کامل جواد انصافی

جواد انصافی متولد ی 12 آذر 1330 در منطقه شمیران تهران می باشد. او دانش آموخته دیپلم راه و ساختمان از مدرسه عالی فنی می باشد.

جواد انصافی در تئاتر شادی آور مدرس می باشد. این چهره بازنشست روابط عمومی مخابرات می باشد. او در صحنه های مختلف هنر اعم از کارگردانی، نویسندگی و بازیگری به ویژه در تئاتر پرکاری دارد.

جواد انصافی به عبدلی محبوبیت دارد. عبدلی عنوان یک شخصیت در نمایش های تلویزیونی می باشد که این چهره در سال های پایانی دهه شصت به ایفای ايفاي نقش پرداخته می باشد.

از سری ايفاي نقش های برجسته جواد انصافی در صحنه بازیگری می توان به محله گل و بلبل، متل جهان، محله با صفا، نون و پنیر و پسته، شهر باران، اشتباه در اشتباه، خانواده پر جمعیت، لطایف الحکایات و بهار پانزده اشاره کرد.

جناب انصافی در خانواده ای مذهبی بزرگ شده می باشد. او در صحنه نویسندگی نیز تبحر دارد و کتاب های متعددی را به چاپ رسانده می باشد. یکی از کتاب هایی که به نویسندگی جناب انصافی در سال 1377 به چاپ رسیده می باشد، کتاب “سیاه بازی از نگاه یک سیاه باز” نام دارد.

این چهره تجربه همکاری و تحقیق مشترک با فروغ یزدان را در صحنه نویسندگی دارد. کتاب مشترک جواد انصافی و فروغ یزدان “جشن ها و نمایش های زنانه” نام دارد.

جواد انصافی در راستای تولید فیلم تعلیماتی “آقای ترافیک” در سال 1367 به عنوان یک نویسنده شرکت کرده می باشد.

دو فیلم تعلیماتی “مخابراتی” و “انسان راه وسیله نقلیه” تحت نویسندگی، کارگردانی و بازیگری جواد انصافی به تولید رسیده اند. فیلم های تعلیماتی مخابراتی و انسان راه وسیله نقلیه محصول سال های 1368 و 1371 هستند.

 جواد انصافی اینستاگرام, تصاویر جواد انصافی, جواد انصافی و همسرش

عکس ها جواد انصافی

ابتدا پرکاری جواد انصافی

جواد انصافی پرکاری هنری را در سال های پایانی دهه 50، با بازی در دام تئاتر “دام” ابتدا کرده می باشد.  دومین تجربه دام تئاتر جواد انصافی به “نمک و نمکدان” اختصاص دارد. این دام تئاتر در سال 1360 به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری جواد انصافی تولید شده می باشد.

این چهره همچنین به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در دام تئاتر های “بمب” و ” آقای کج خیال” در سال های 1360 و 1363 پرداخته می باشد.

اولین پرکاری بازیگری جواد انصافی به فیلم تلویزیونی “حسام الدوله” اختصاص دارد. این فیلم در سال 1363 تحت کارگردانی، بازیگری و نویسندگی جواد انصافی به تولید رسیده می باشد. او به سبب ایفای ايفاي نقش در فیلم تلویزیونی ” با زبان بی زبانی” به محبوبیت گسترده ای دست یافت. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی تولید شده می باشد.

اندازه اقبال های فیلم با زبان بی زبانی 52 اقبال تخمین شده می باشد و انتشار اولیه آن به سال های 1365 الی 1366 از شبکه یک باز می گردد. در راستای تولید این فیلم هنرمندان برجسته ای اعم از ماهور الوند، حسین یاری، ستاره پسیانی، ساعد سهیلی، لیلا حاتمی، پریوش نظریه، آزاه صمدی و دیبا زاهدی به ایفای ايفاي نقش پرداخته اند.

یکی دیگر از سریال های تلویزیونی جذاب و مشهوری که جواد انصافی در آن هنر نمایی کرده می باشد، غیر محرمانه نام دارد. سریال غیر محرمانه تحت کارگردانی مسعود رسام و تهیه کنندگی امیر پروین حسینی تولید شده می باشد.

سریال غیر محرمانه محصول سال 1387 می باشد. جواد انصافی در راستای بازی در این فیلم با هنرمندان مطرحی اعم از مهران رجبی، فریبا نادری، رضا توکلی، سحر ولدبیگی، یوسف تیموری، سعید پیر دوست و مهرداد ضیائی به همکاری پرداخته می باشد.

 جواد انصافی و همسرش, فرزندان جواد انصافی, جواد انصافی

جواد انصافی در کنار همسر و پسرانش

وضعیت تأهل و ازدواج جواد انصافی

جواد انصافی هنرمند و نویسنده پر نبوغ ایرانی، متإهل می باشد. همسر او، فروغ یزدان آشوری نام دارد.

فروغ یزدان آشوری، فوق لیسانس پژوهش هنری و لیسانس طرح‌ریزی لباس می باشد. ثمره عشق چند ساله جواد انصافی و خانم فروغ یزدان آشوری دو پسر به نام های امیر حسین و امیر محمد می باشد. این دو چهره در صحنه موسیقی و تئاتر پرکاری دارند.

فرزندان جواد انصافی, جواد انصافی, بیوگرافی جواد انصافی

جواد انصافی و همسرش فروغ یزدان آشوری

علاقه مندی های جواد انصافی

جواد انصافی در کنار بازیگری به پرکاری کارگردانی نیز علاقه مند می باشد. مستند های مختلفی تحت کارگردانی و تهیه کنندگی جواد انصافی به تولید رسیده اند.

اولین مستند ساخته شده به تهیه کنندگی جواد انصافی، “کوشش” نام دارد. این مستند در سال 1367 در شبکه 1 انجام شده می باشد.

از سری پرکاری های جواد انصافی در حوزه ساخت مستند می توان به پست پیامی تو در سال 1369، راهی به سوی خود کفایی در سال 1369 و ارتباطات از راه دور در سال 1370 اشاره کرد.

علاوه بر این، جواد انصافی به ورزش های شنا و دوچرخه سواری به تندی علاقه دارد. او به سبب توصیه های پزشکی اندازه پرکاری ورزشی دوچرخه سواری را محدود کرده می باشد. اما همچنان به سبب علاقه ای که به شنا دارد، برای درمان کمر درد به آب درمانی با شنا می پردازد. این چهره غذاهای سنتی را به غذاهای فست فود ترجیح می دهد. در میان غذاهای سنتی ایرانی، خورش قیمه مورد پسند جواد انصافی قرار دارد.

فیلم های جواد انصافی, جواد انصافی اینستاگرام, تصاویر جواد انصافی

 جواد انصافی هنرمند قدیمی ایران

فیلم شناسی جواد انصافی

فیلم های تلویزیون

حسام الدوله (بی اخبار) (1363) سواد آموزی (1363)
شوخی با تلویزیون (1364) مردم و مسئولان (1364)
با زبان بی زبانی (1364- 1365) سراب (1364 – 1366)
خانواده پر جمعیت (1367) بهار پانزده (1371)
اشتباه در اشتباه (1373) شبکه خنده (1374- 1375)
در آخرین لحظه (1374) لطایف الحکایات (1376)
جشن رمضان «ارمغان بهشت» (1378)  متل جهان (1379)
محله با صفا (1378- 1379) کارگاه موردی (1379)
شهر باران (1382) شبی دیگر (1383)
گل و گلاب (1385) میوه ممنوعه (1386)
دلقک (1386) بهار آمد (1387)
فیتیله (1387) غیر محرمانه (1387)
نون و پنیر و پسته (1387) ارومان (1387)
اشک ها و لبخند ها (1378-1388) محله گل و بلبل (1394- 1397)

فیلم های سینمایی

زن بدلی (1385) مردم آهنی (1391)

فرزندان جواد انصافی, جواد انصافی, بیوگرافی جواد انصافی

عکس ها جدید جواد انصافی

مطلب پیشنهادی

معرفی کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی به عنوان مکان اقامتگاه برای سران دولتی در ترکیه بنا شد قصر بیلربیی …