خواص فلفل سیاه

شکی نیست که فلفل سیاه ادویه ای نیست که همه دوست داشته باشند. اما افرادی که از این ادویه استفاده می کنند و آن را دوست دارند، معتقدند که این ادویه خیلی مطلوب میباشد. این ادویه به همراه فلفل قرمز و زنجبیل یکی از ادویه های فوق العاده و شفابخش برای تندرستی هضم و تحریک متابولیسم بدن میباشد.

“پیپرین” موجود در فلفل سیاه این ادویه را مقوی معده، محرک، تحریک تولید آب میوه، تندرستی هضم و جذب مواد مغذی می کند. در واقع ترکیب این فلفل سبب می شود بدن ما بهترین و بیشتر خواص نهفته در غذایی که می خوریم را جذب کند، البته اگر مشکلاتی مشابه معده، ورم معده یا بواسیر دارید، نباید از این ادویه استفاده کنید. زیرا سبب تحریک غشای مخاطی می شود.

آشنایی با خواص فلفل سیاه,فایده های فلفل سیاه

فلفل تولید آنزیم های گوارشی و صفرا را تحریک می کند.

برای روده خوبه

روغن نعناع و دانه های آن حاوی مولکولی به نام پیپرین هستند که روده ها را تحریک می کند تا آسوده تر تحرک کنند.در طب سنتی از ترکیب سایر گیاهان با فلفل سیاه برای درمان بیماری های روده مشابه سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شود.

خواص گوارشی

فلفل تولید آنزیم های گوارشی و صفرا را تحریک می کند. باید بدانید که غذای حاوی فلفل سیاه به آسودگی هضم و جذب بدن می شود و سریعتر از روده ها ردشدن می کند. هندی ها آن را “آتش گوارشی” می نامند. فلفل سیاه در هند یکی از پرمصرف ترین و پرطرفدارترین ادویه هاست و بعد از چینی ها دومین مصرف کننده غذاهای سریع برای هضم آسان هستند.

بیشتر بخوانید:  دلیل برای خوردن گوجه فرنگی

مخالف عفونی کننده ها

در عین حال، فلفل سیاه مخالف عفونی کننده، خلط آور و حتی میل جنسی میباشد. این ادویه خاص در مقابله با افسردگی نیز موثر میباشد. زیرا سبب افزایش ترشح اندورفین در مغز می شود و به عنوان یک مخالف افسردگی طبیعی عمل می کند.

منبع آنتی اکسیدان.

پیرین که توسط بدن در غذا تجزیه می شود، یک آنتی اکسیدان خوب در نظر گرفته می شود. این ویژگی فلفل سیاه با کلسترول بد خون مبارزه می کند و آزار های ناشی از آن را کاهش می دهد. فلفل همچنین چربی اضافی را کاهش می دهد.

شخصیت مخالف حرف زدن

فلفل سیاه با التهاب در بدن که مشکلات زیادی را ایجاد می کند مبارزه می کند. در واقع ترکیبات فلفل سیاه به عنوان یک مخالف التهاب طبیعی در نظر گرفته می شوند.

محافظ مغز

پیپرین موجود در فلفل سیاه از نورون ها محافظت می کند و از آزار آنها پیشگیری می کند. بر اساس نتایج تحقیقات مختلف، این ترکیبات حافظه را نیز تندرستی می بخشد.

دوستان لاغری

فلفل سیاه خاصیت تولید گرما دارد و در عاقبت دمای بدن را افزایش می دهد. همچنین به کاهش وزن کمک می کند. زیرا متابولیسم بدن را افزایش می دهد و با چاقی مبارزه می کند. اگر رژیم لاغری دارید یا نمی خواهید وزن افزایش کنید، بیشتر از این ادویه در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

استفاده از موضوعات

فلفل سیاه را می توان برای صورت نیز استفاده کرد. این فلفل حاوی ترکیبی به نام «پیپرین» میباشد که به نظر می‌رسد در درمان ویتیلیگو (نوعی اختلال رنگدانه‌های پوست) اثرگذار میباشد و به عنوان ماساژ عضلانی برای استراحت و کاهش درد استفاده می‌شود. لازم به ذکر میباشد که عصاره فلفل سیاه سبب افزایش تعریق، پاکسازی و سم زدایی بدن می شود. زیرا عرق سموم را از راه پوست از بدن دفع می کند. منبع: خوی وب

بیشتر بخوانید:  نکات بودادن آجیل

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …