خواص آب برنج

آب برنج حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده ای می باشد.

توانایی خوردن آب برنج، منحصر به شخص برای زنان.

برخلاف آنچه ما اندیشه می کنیم، آب برنج نه تنها خوشمزه می باشد، بلکه حتی خواص آن برخی از مشکلات از جمله مشکلات گوارشی را حل می کند.

برخلاف آنچه ما اندیشه می کنیم، آب برنج نه تنها خوشمزه می باشد، بلکه حتی خواص آن برخی از مشکلات از جمله مشکلات گوارشی را حل می کند. در ادامه این مقاله به برخی از ویژگی های اصلی آن اشاره شده می باشد.

گاهی اوقات بهترین درمان برای برخی بیماری ها آسان ترین چیزی می باشد که به جای استفاده از آن دور انداخته می شود. یکی از چیزهای شفابخشی که بسیاری از ما قدر آن را نمی دانیم آبی می باشد که برنج را در آن جوشانده و سپس آبکش کرده و دور ریخته اند. باید بدانید که این آب برخلاف اندیشه ما خوشمزه می باشد و حتی برای رفع مشکلات گوارشی مفید می باشد.

آب برنج سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

آب مورد استفاده برای جوشاندن و پختن برنج را دور نریزید. این آب حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده ای می باشد و استفاده از آن یکی از راه های آسان و کم هزینه برای مقابله با مشکلات روزمره می باشد.تنها این آب را در کاسه شیشه ای بریزید و دارچین را افزایش کنیددر این صورت یک نوشیدنی خوشمزه خواهید داشت. مشکل آب برنج این می باشد که کلسیم ندارد. شکی نیست که می توانید کلسیم را در سبزیجات، میوه های خشک و لبنیات پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:  خواص سیب سبز

آب برنج یک سد طبیعی در مساوی پیری زودرس می باشد.

باید گفت که آب برنج حاوی مقدار زیادی اینوزیتول می باشد. اینوزیتول از خانواده ویتامین های B می باشد و خواص زیادی دارد. این ماده مغذی به رشد سلولی کمک می کند. در عملکرد پیری شما را دور نگه می دارد. علاوه بر این، اینوزیتول جریان خون را در رگ ها افزایش می دهد. لازم به ذکر می باشد که با خوردن آب برنج، پوست تجدید و تقویت می شود و خاصیت ارتجاعی آن افزایش می یابد. .

آب برنج منبع خوبی از انرژی می باشد.

آب برنج بینهایت نشاط آور می باشد. این نوشیدنی در بازگردانیدن انرژی در مواقعی که احساس بیماری می کنید یا انرژی خود را از دست می دهید بینهایت موثر می باشد. برای این کار لازم می باشد هر روز دو لیوان از این نوشیدنی بنوشید تا مواد مغذی زیادی دریافت کنید و به آرامی تندرستی پیدا کنید. این نوشیدنی به ویژه برای افراد مسن و کودکان توصیه می شود.لازم به ذکر می باشد که پزشکان آب برنج را به زنان شیرده نیز توصیه می کنند زیرا سبب تحریک ترشح شیر مادر می شود.

آب برنج گوارشی.

آب برنج به هضم غذا کمک می کند. به این ترتیب به عملکرد درست روده ها کمک می کند، از فلور محافظت می کند و از التهاب پیشگیری می کند. این نوشیدنی در مقابله با اسهال و بازسازی بدن نیز موثر می باشد. نتایج تحقیقات منتشر شده در مجله علمی The Lancet در سال 1995 نشان می دهد که برنج و به خصوص آب برنج در درمان اسهال موثر می باشد. برای این کار لازم می باشد 30 گرم برنج را به مدت 30 لحظه در آب بپزید. سپس آبکش کنید و بخورید. اگر مشکل حل نشد قطعا با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:  سالم ترین نوع گوشت

آب برنج دوست پوست شماست.

آب برنج حاوی “پارامینوبنزوئیک اسید” می باشد و این ماده مفید در محصولات آرایشی و بهداشتی محافظت کننده در مساوی خورشید یافت می شود. این اسید یک آنتی اکسیدان زورمند می باشد که خاصیت خلاف التهابی دارد و از پوست در مساوی التهاب محافظت می کند. توصیه می شود علاوه بر نوشیدن آب برنج، از آن به عنوان ماسک روی پوست خود استفاده کنید.
خواص آب برنج,دوستی با خواص آب برنج

آب برنج به هضم غذا کمک می کند.

سایر خواص آب برنج

* تنظیم کننده دمای بدن

* اثرات در مبارزه با سرطان.

* درمان و پیشگیری از یبوست.

*پیشگیری از ورم معده

* موهایی سالم و درخشان داشته باشید.

* پشتیبانی از بدن

* برای سفت کردن منافذ باز.

طرز تهیه آب برنج سالم.

به احتمال زیاد برنج را با نمک زیاد خیس کرده اید. بنابراین آبی که برای جوشاندن این برنج استفاده می شود ممکن می باشد شور باشد. در این صورت بهتر می باشد دست به کار شوید و آب برنج را خودتان تهیه کنید. 30 گرم برنج را در یک لیتر آب به مدت نیم ساعت بجوشانید. درب کاسه را بگذارید تا آب به داخل آن نفوذ نکند. برنج را آبکش کنید و آب آن را نگه دارید. می توانید به این آب کمی عسل و دارچین افزایش کنید و بنوشید.

در نهایت آب برنج برای همه اعضای خانواده مفید می باشد. این نوشیدنی را می توانید بعد از ظهر بنوشید. به یاد داشته باشید که آب برنج حاوی پایان مواد مغذی مورد نیاز بدن مشابه کلسیم نیست. برای این قصد می توانید از نوشیدنی یا آب بادام که دارای مواد مغذی بیشتری می باشد استفاده کنید. در عملکرد نمی توان آب برنج را یک نوشیدنی معجزه آسا در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید:  تاریخچه و خواص بستنی

این نوشیدنی به عنوان مکملی برای یک برنامه غذایی سالم مفید می باشد، نه به عنوان یک پایه اصلی.شما نمی توانید از این نوشیدنی برای رفع پایان نیازهای بدن یا کودکتان استفاده کنید زیرا پایان مواد مغذی مورد نیاز بدن را ندارد.از این آب برای به دست آوردن قدرت بعد از بیماری، تسهیل هضم و تندرستی وضعیت پوست استفاده کنید و قطعا از میوه های خشک، سبزیجات، آب میوه های تازه، فیبر و پروتئین در رژیم غذایی خود استفاده کنید. این نوشیدنی برای خانم ها بینهایت مفید می باشد و طراوت و زیبایی پوست را افزایش می دهد.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …