زندگی‌نامه فرهاد قائمیان + تصاویر

بیوگرافی و عکس های فرهاد قاهمیان

فرهاد قاهمیان هنرمند ایرانی در ۲۴ اسفند ۱۳۴۴ در محله آرال قاپو اردبیل به دنیا آمد. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۰ با بازی در فیلم کوتاه آغاز کرد و با دمرل به کارگردانی یدالله صمدی به سینما آمد. پس از آن در سال ۱۳۷۹ فعالیت در تلویزیون را آغاز کرد و مشاغل مختلفی را به عنوان هنرمند، تهیه کننده، مدیر تولید و طراح صحنه و لباس انجام داد.

خلاصه بیوگرافی فرهاد قاهمیان

نام: فرهاد قاهمیان

زمینه کاری: هنرمند سینما و تلویزیون.

تاریخ تولد: 24 اسفند 1344

محل تولد: اردبیل، ایران

محل زندگی: تهران

ملیت ایرانی

سال تلاش: 1370 تاکنون

عکس فرهاد قائمیان, فرهاد قائمیان, بیوگرافی فرهاد قائمیان

فرهاد قاهمیان

بیوگرافی فرهاد قاهمیان

فرهاد قاهمیان در سال 1344 در اردبیل به دنیا آمد. در سال ۱۳۷۱ اولین تجربه بازیگری حرفه ای خود را با فیلم دمرل آغاز کرد و تاکنون در فیلم ها و سریال های زیادی بازی کرده است.او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۰ با بازی در فیلم کوتاه آغاز کرد و با فیلم دمرل به کارگردانی یدالله صمدی راهی سینمای ایوب شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی خیام وقار کاشانی

فرهاد قاهمیان دارای دیپلم است و از کودکی به هنر و بازیگری علاقه داشته و فعالیت خود را از تئاتر آغاز کرده و در سمت های مختلفی از جمله هنرمند، تهیه کننده، مدیر تولید و طراح صحنه و لباس خدمت کرده است. . قائمیان علاوه بر آثار سینمایی و تلویزیونی، بازیگری و کارگردانی تئاتر را نیز در مقطع هنری خود دارد. و در سال ۱۳۷۲ اولین کار بازیگری خود را در فیلم دمرل یدالله صمدی انجام داد.

بیشتر بخوانید:  زندگی‌نامه شهاب حسینی

فرهاد قاهمیان هنرمند سینما و تلویزیون در ۲۴ اسفند ۱۳۴۴ در اردبیل متولد شد و ۵۲ سال سن دارد.

خادم امام رضا (ع)

فرهاد قاهمیان که در سال 93 در مراسم شام امام رضا (ع) حضور یافته بود، در لباس خادمان حرم رضوی به عنوان خادم افتخاری آستان قدس رضوی به زائران امام رضا (ع) خدمت کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کریستوفر واکن بازیگر مشهور آمریکایی

عکس فرهاد قائمیان, فرهاد قائمیان, تصاویر فرهاد قائمیان

جادمی فرهاد قاهمیان

ازدواج فرهاد قائمیان

از ازدواج فرهاد قاهمیان اطلاعی در دست نیست.

افتخارات فرهاد قاهمیان

– فرهاد قاهمیان، 1356، برای بازی در فیلم هیوا نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

– در سال 1380 منتقدان سینما او را به خاطر بازی در فیلم «قارچ سمی ملاقلی پور» جزو 10 هنرمند برتر سینمای ایران معرفی کردند.

– در سال 1381 جشنواره فیلم فجر مشهد نیز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم تارا و تب توت فرنگی به او اهدا کرد.

– در سال 1395 در جشنواره الغدیر نجف، جایزه ویژه این جشنواره به فرهاد قاهمیان برای بازی در فیلم «روز رستاخیز» تعلق گرفت. این فیلم هنوز برای اکران عمومی اکران نشده است.

فیلم های فرهاد قاهمیان:

دمرل
1372
سکوت کوه ها
1374
سرای 1376

مطلب پیشنهادی

سرگذشت فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …