بیوگرافی آلن ریکمن بازیگر لندنی

جوایز آلن ریکمن, آلن ریکمن, بیوگرافی آلن ریکمن

زندگی‌نامه آلن ریکمن به همراه قصه زندگی خصوصی و عکسها

آلن ریکمن یک هنرمند مشهور و عضو سابق «شرکت رویال شکسپیر» بود. او با بازی در بازي کردن نقش «Le Vicomte de Valmont» در «Les Liaisons Dangereuses» به محبوبیت رسید. او که یک هنرمند با استعداد تئاتر بود به آسودگی تبدیل به یک هنرمند سینمایی شد.

خلاصه ای از زندگی‌نامه آلن ریکمن

نام و نام خانوادگی: آلن سیدنی پاتریک ریکمن

زمان تولد: 21 فبریه 1946

مکان تولد: همرسمیت ، لندن

پیشه: هنرمند

نام همسر: ریما هورتون

زمان فوت: 14 ژانویه سال 2016

علت فوت: سرطان لوزالمعده

زندگی‌نامه آلن ریکمن

جوایز آلن ریکمن, آلن ریکمن, بیوگرافی آلن ریکمن

عکسها های آلن ریکمن

به علت بازی تاثیر گذارش در بازي کردن نقش “هانس گروبر” در فیلم “سخت بمیر” او نزدیک بود که به یک چهره شناخته شده برای شخصیت های منفی تبدیل شود. او دارای بدنی با بازوان زورمند نبود و یا چشمان او درخشش خاصی که تداعی گر شرارت هست را نداشت اما او یک ویژگی داشت که او را برای بازی در بازي کردن نقش شخصیت های شرور مناسب می کرد.

این ویژگی او همان استعداد و مهارت این هنرپیشه بزرگ  بود که تنها با بازی در یک فیلم در بازي کردن نقش یک بشر شرور او را تبدیل به بازیگری کرد که هر تماشاگر ای با دیدن او به یاد بازي کردن نقش منفی او در فیلم ها می افتاد.

او در طول زندگی پیشه ای خود بازي کردن نقش های طنز و عاشقانه ایفا کرد. او همچنین در فیلم‌های تلویزیونی بازی کرد و بازي کردن نقش «گریگوری راسپوتین» در محصول «HBO» «راسپوتین: خدمتکار تاریک بخت» پاداش گلدن گلوب را برای او به ارمغان آورد. او در فیلم «هری پاتر» بازي کردن نقش «سوروس اسنیپ» را بازی کرد. سریالی که شهرت او را به عنوان یک هنرمند سینما افزایش داد.

زمان کودکی و اوایل زندگی آلن ریکمن

بیوگرافی آلن ریکمن, زندگی نامه آلن ریکمن , عکس های آلن ریکمن

عکسها زمان جوانی آلن ریمکن در کودکی

آلن ریکمن با نام آلن سیدنی پاتریک ریکمن در 21 فوریه 1946 در همرسمیت، لندن، انگلستان زاده شد. مادرش مارگارت دورین رز و پدرش برنارد ریکمن نام داشت. او یکی از چهار فرزند خانواده بود. زمانی که آلن 8 سال داشت پدرش را از دست داد. از آن پس مادرش مجبور شد مسئولیت بزرگ کردن او و خواهر و برادرانش را به عهده بگیرد.

آلن ریکمن در مدرسه آغازین Derwentwater در اکتون تحصیل کرد و در نقاشی آبرنگ و خوشنویسی به برتری رسید. او با بورس تحصیلات به مدرسه عالی Latymer در لندن رفت. اینجا بود که درگیر درام شد. او در “کالج هنر و طرح‌ریزی چلسی” ثبت نام کرد و به “کالج سلطنتی هنر” رفت. همزمان، او همچنین به عنوان طرح‌ریز گرافیک برای روزنامه معروف “Notting Hill Herald” ابتدا به کار کرد.

پرکاری پیشه ای آلن ریکمن

 جوایز آلن ریکمن, آلن ریکمن, بیوگرافی آلن ریکمن

آلن ریکمن هنرمند هری پاتر

او پس از آسوده التحصیلی به همراه دوستانش یک استودیوی طرح‌ریزی گرافیک به نام «گرافیتی» افتتاح کرد. اگرچه استودیو با توفیق کار کرد، اما پس از سه سال تصمیم گرفت پیشه بازیگری را دنبال کند.

او در «آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک» (RADA) تست داد و از سال 1972 تا 1974 در مدرسه نمایشی معتبر شرکت کرد.

او پس از آسوده التحصیلی از «رادا» به طور گسترده با چندین گروه تئاتر سریال بریتانیایی و گروه های تئاتر تجربی از جمله «رویال کورت تئاتر» کار کرد.

در سال 1978، او بازي کردن نقش «تیبالت» را در نمایشنامه «رومئو و ژولیت» برای «بی‌بی‌سی تلویزیون شکسپیر» بازی کرد که اقتباس تلویزیونی از نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر بود.

او در سال 1982 در سریال تلویزیونی بریتانیایی The Barchester Chronicles بازي کردن نقش ‘Obadiah Slope’  را بازی کرد. او برای بازی در این اقتباس تلویزیونی از رمان‌های «بارچستر» تاثیر آنتونی ترولوپ مورد تحسین قرار گرفت.

آمدن آلن ریکمن به محبوبیت

جوایز آلن ریکمن, آلن ریکمن, بیوگرافی آلن ریکمن

آلن توانست با ایفای بازي کردن نقش در فیلم Really, Madly, Deeply معروف شود

او در سال 1988 زمانی که برای بازی در بازي کردن نقش آنتاگونیست اصلی «هانس گروبر» در فیلم اکشن «سخت بمیر» انتخاب شد، بخت بزرگی را برای شناخته شدن به دست آورد. بازی او در بازي کردن نقش شخصیت شرور شهرنشین مورد تحسین منتقدان و کارشناسان صنعت سینما قرار گرفت.

در سال 1990، او در فیلم فانتزی ‘Really, Madly, Deeply’ آشکار شد و در آن بازي کردن نقش “جیمی” را بازی کرد، یک نوازنده ویولن سل که پس از مرگ نابهنگامش به عنوان یک روح به دوست دخترش باز می گردد. فیلم زیاد پیروز بود.

او بار دیگر بازي کردن نقش شرور را در فیلم ماجراجویی «رابین هود: شاهزاده دزدان» در سال 1991 بازی کرد. بازی او در بازي کردن نقش «جورج»، کلانتر ناتینگهام، او را زیاد محبوب کرد.

بازی آلن ریکمن در فیلم پر پاداش

جوایز آلن ریکمن, آلن ریکمن, بیوگرافی آلن ریکمن

آلن ریکمن در طول پرکاری هنری خود توانست افتخارات زیادی را از آن خود کند

در همان سال، او در بازي کردن نقش «سینکلر برایانت»، مردی ثروتمند و پیروز که همسرش رابطه خارج از ازدواج دارد، در «چشم هایم را ببند» بازی کرد. این فیلم جوایز بسیاری را به دست آورد.

او یکی از تحسین ‌شده ‌ترین بازي کردن نقش‌هایش را در سال 1996 به دست آورد، زمانی که برای بازی در بازي کردن نقش «گریگوری راسپوتین» در فیلم تلویزیونی زندگی‌نامه‌ای «راسپوتین: خدمتکار تاریکی بخت» انتخاب شد و برای آن برنده پاداش «پریمتایم امی» شد.

بازی آلن ریکمن در فیلم هری پاتر

درگذشت آلن ریکمن ، فرزندان آلن ریکمن ، همسر آلن ریکمن

آلن ریکمن یکی از بهترین هنرمندان هری پاتر بود

اگرچه او تا سرانجام دهه 1990 یک هنرمند شناخته شده بود، نمودار پیشه ای او در طول هزاره جدید به اوج خود رسید. او در اولین اقبال از سریال «هری پاتر»، «هری پاتر و سنگ فیلسوف» در سال 2001، جادوگر و استاد معجون درخشان «سوروس اسنیپ» را به تصویر کشید.

در سال 2002، او دوباره بازي کردن نقش خود را در بازي کردن نقش «سوروس اسنیپ» در «هری پاتر و تالار اسرار» بازی کرد.

بازی او در بازي کردن نقش «سوروس اسنیپ» در سریال زیاد محبوب «هری پاتر» او را زیاد معروف کرد. او در ادامه به ایفای بازي کردن نقش در فیلم های «هری پاتر» مشابه «هری پاتر و زندانی آزکابان» (2004) و «هری پاتر و جام آتش» (2005) پرداخت.

شخصیت «سوروس اسنیپ» یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های سریال «هری پاتر» بود. رنگ واقعی شخصیت هرگز تا آخر آشکارا نشد. ریکمن دارای کاریزما بود و به نظر می رسد این شخصیت را به کمال نشان دهد.

او در پایان فیلم‌های «هری پاتر» بازي کردن نقش «سوروس اسنیپ» را بازی کرد که آخرین آن «هری پاتر و یادگاران مرگ – اقبال دوم» در سال 2011 بود.

آثار آلن ریکمن

آلن ریکمن بازیگر ، فیلم های آلن ریکمن ، درگذشت آلن ریکمن

آلن ریکمن توانسته هست پاداش فیلم بفتا را در سال 1992 را به دست آورد

بازي کردن نقش او در بازي کردن نقش «کلانتر ناتینگهام» شیطان وصف، بدخواه اصلی، در فیلم ماجراجویی «رابین هود: شاهزاده دزد» در سال 1991 یکی از بازي کردن نقش های زیاد تحسین شده او بود. این فیلم توفیق بزرگی بود و بازی او در شخصیت شرور زیاد مورد استقبال قرار گرفت.

معروف‌ترین تاثیر او به تصویر کشیدن «سوروس اسنیپ»، جادوگر استاد و استاد معجون‌ها، در سریال فیلم‌های «هری پاتر» هست. حضور او در سریال فیلم های پرطرفدار بر شهرت او افزود.

جوایز و دستاوردهای آلن ریکمن

 فرزندان آلن ریکمن, همسر آلن ریکمن, جوایز آلن ریکمن

آلن ریکمن پاداش گلدن گلوب را با عنوان بهترین هنرمند مرد سال 1997 دریافت کرد

او برای بازی در بازي کردن نقش کلانتر ناتینگهام در فیلم «رابین هود: شاهزاده دزد» برنده «پاداش فیلم بفتا» در سال 1992 برای «بهترین هنرمند بازي کردن نقش مکمل مرد» شد.

او در سال 1996 برای بازی در بازي کردن نقش «گریگوری راسپوتین» در «راسپوتین: خدمتکار تاریکی بخت» برنده «پاداش پریمتایم امی» برای «هنرمند بازي کردن نقش اول مرد برجسته – مینی سریال یا فیلم» شد. برای همین بازي کردن نقش، پاداش گلدن گلوب را برای بهترین هنرمند مرد در سال 1997 از آن خود کرد.

زندگی خصوصی و ازدواج آلن ریکمن

فیلم های آلن ریکمن, درگذشت آلن ریکمن, فرزندان آلن ریکمن

تصویر آلن ریکمن در کنار همسرش ریما هورتون

او در دانشگاه کینگستون با خانم ریما هورتون مشاور حزب کارگر و استاد اقتصاد رابطه داشت. آلن ریکمن در یک مراسم خصوصی در سال 2012 با هورتون ازدواج کرد. آنها هیچ فرزندی نداشتند. آلن ریکمن در 14 ژانویه 2016 بر تاثیر سرطان در سن 69 سالگی در لندن رحلت.

او از برچسب زدن به عنوان بازیگری که تنها می تواند شخصیت های منفی را بازی کند بیزار بود.

بازی در بازي کردن نقش «سوروس اسنیپ» تنها پس از رد شدن توسط هنرمند تیم راث به او پیشنهاد شد.

لیست برخی از بهترین آثار آلن ریکمن

 Die Arduous (1988) Harry Potter and the Deathly Hallows: Half 2 (2011)
 Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004) Harry Potter and the Deathly Hallows: Half 1 (2010)
 Harry Potter and the Sorcerer’s Stone (2001) Harry Potter and the Goblet of Fireplace (2005)
 Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007) Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009)
Harry Potter and the Chamber of Secrets and techniques (2002) Sense and Sensibility (1995)

جوایز آلن ریکمن, آلن ریکمن, بیوگرافی آلن ریکمن

تصویر آلن ریکمن

مطلب پیشنهادی

معرفی کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی به عنوان مکان اقامتگاه برای سران دولتی در ترکیه بنا شد قصر بیلربیی …